Fotographing!

Hej finisar! Idag har varit en jätte lång dag, fast rolig! :D Dagen började med att jag väcktes av mitt alarm typ halv 9, gick upp och klädde på mig och åt frukost. Sen åkte jag och pappa och fixade en sak kl 10 (mer om det får ni nog reda på under veckan eller på söndag!), sen åkte vi direkt ut till Melker och red ut i det fina vädret! :D han var pigg och fin, men ganska busig haha :) När vi red ner på en liten stig bredvid vägen vid stallet så stannade han upp och stegrade med mig av någon anledning haha men jag sa till han så då gav han sig. Sen när vi hade gått lite längre så red jag ut på en liten äng och skulle trava runt lite där och sen helt plötsligt hoppar han ett stort språng upp i luften och slår bakbenen ut så att jag hamnar på hans hals, det kändes som att jag skulle ramla av haha men sen så drog han upp huvudet lite typ så att jag snabbt kunde sätta mig i sadeln igen! 
Sen när vi kommit in i skogen så skulle jag galoppera på en raksträcka och då ville han ju som alltid inte gå ett enda steg till för han ville inte lämna pappa, han brukar alltid hålla på så här och jävlas med mig så jag får alltid ge mig för det är helt omöjligt att få han att röra på sig. Men idag var jag fast besluten om att han skulle röra sig framåt och efter ett litet tag så gav han faktiskt med sig och travade snällt iväg :D haha blev så glad! Sen brukar jag också ha lite svårt att fatta galopp på han för han är ju så himla envis (han är ju trots allt ett gotlandsruss!) men då när jag gjorde en galoppskänkel så satte han av på direkten full fart framåt! Min fina lilla ponny ♥
Juste! Jag mötte på en älg också! :o Kan berätta mer om det sen :)
 
Sen efter stallet så körde vi snabbt hem och bytte om och åkte till ett möte på min brorsas trialklubb. Eller pappa gjorde det jag blev avsläppt hos min fina kompis Maliiiiin! Vi hade det jätte mysigt och kul, vi båda älskar ju att fota så vi tog våra kameror och sprang ut på en äng som finns vid deras hus och fotade som bara den :D det var super kul med mycket hoppandes framför kameran och skratt! Det blev mest oseriösa bilder haha. jag kan lägga ut lite bilder här på bloggen sen. 
Sen vid 7 kom pappa och hämtade mig och vi åkte och köpte sushi till mig och pappa och pizza till viktor och nu har vi ätit och kollar på en film. Haha kände att det här inlägget blev lite för långt och lite slarvigt typ men aja! 
 
 

Här får ni ett litet smakprov från fotograferingen med Malin haha :D lite fail kanske? ^^
kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0